Шаматова Лайла Хасеновна, учитель казахского языка и литературы начальных классов русской школы, 1 категория, общий стаж 31 год, по предмету 23 года средняя школа № 17 города Кокшетау Акмолинской области |
Сабақтың мақсаты: білімділік — балаларға үй жануарларымен жабайы аңдары туралы білімдерін толықтыру; дамытушылық — оқушылардың сөздік қорын байыту,ауызекі сөйлеу тілін дамыту; тәрбиелік — жануарларға деген сүйіспеншілік сезімін ояту. Жануарлардың пайдасы туралы айтып, балаларды қорған, қамқор болуына тәрбиелеу.
Көрнекілік: интерактивті тақта, компьютер, жануарлар туралы слайдтар. Түрі: интерактивті. Әдісі: түсіндіру, оқу, аудару, талдау, топтық, жеке жұмыстар, суретпен жұмыс, сұрақ — жауап, сергіту ойыны, тест.
Пәнаралық байланыс: қазақ әдебиеті, орыс тілі.
Сабақтың барысы: I. Ұйымдастыру кезеңі. Психологиялық дайындық.
— Балалар, қабақ түйген не керек?
Бір — бірімізге күлімдеп,
Жақсы сөздер айтайық.
— Кел, қасымасыныптас
Өз алақаныңды маған аш
Міне, менің қолым бос
Жылуыма жылу қос.
Мен сіздерге сәттілік тілеймін. Сабағымыз сәтті өтсін.
Бүгін нешесі?
Бүгін аптаның қай күні?
Қазір жылдың қай мезгілі?
Қыс айларын ата.
Фонетикалық жаттығу.
Ойын «Мақалды аяқта!»
Мектеп — .... (білім бесігі)
Мектеп кеме — .... (білім теңіз)
Күш — .... (білімде — білім кітапта)
Кітап — білім ( бұлағы, білім өмір шырағы)
Жақсы кітап — (жан азығы)
Жақсы сөз — ...(жарым ырыс)
Отансыз ...(адам, отансыз бұлбұл)
Еңбек (түбі — береке).Татулық —(табылмас бақыт)
Сөздер мен сөз тіркестерінің аудармаларын жаз.(4-тап. 105 —бет)
Государственный язык — ...
Мудрый язық — ...
Зеленый стебель -...
Прозрачное озеро -...
Интересная книга -...
Добрый учитель
Способный ученик — ...
Балалар, бүгін біз бәріміз саяхатқа барамыз.Билетті алу үшін бізге тапсырманы орындау керек.
Мына сандарға назар аударыңдар.Мынау сандарды сөйлетейік?
Жаңа сабақтың мақсатын айту.
Бүгін сабақтың тақырыбы осы сөзжұмбақта. Әр мақал — мәтелде керекті сөзді қойып, алғашқы әріптен жаңа сабақтың тақырыбы шығады. (1-аялдама)
Осы тақырып бойынша ауызша, жазбаша жаттығуларды орындап, тақырыпты қайталап,өздерін сөйлеп үйренесіңдер,білімдерін әрі қарай кеңейтесіңдер.
Толығырақ танысу үшін, ең алдымен, жаңа сөздермен танысайық.
1. Сөздік
Тіршілік етеді — обитают
Қорек — корм
қозы — ягненок;
бұзау —теленок;
лақ — козленок;
бота —верблюжонок;
асырайды — кормят.
Ешкімбақпайды — никто не заботится
Жүн — шерсть
а) Мәтінді тақтадан оқып отырып тыңдау, аудару.
ә) Мұғалім мәнерлеп оқиды.
I Жануарлар жабайы және үй жануарлары болып екіге бөлінеді. Жабайы жануарлар тауда, орманда, даладатіршілік етеді. Олар: аю, қасқыр, түлкі, қоян, барыс, жолбарыс, арыстан. Жабайы жануарларды ешкім бақпайды. Олар өз қорегін өздері тауып жейді, өз беттерінше өседі. Төлдерін де өздері асырайды.
Үй жануарлары:қой, түйе, ешкі, сиыр, жылқы.
Үй жануарларын адамдар бағады.Үй жануарлары адамғапайда әкеледі. Олар ет, сүт береді. Сиыр сүт, ет береді.Қой мен түйенің жүнінен киім тоқиды.
— Ал енді, мәтіннің мазмұнын түсінсек, мына сұрақтарға жауап берейік.
V Сұрақтарға жауап беріңдер (4-аялдама)
Жабайы жануарлар қайда тіршілік етеді?
— Оларды кім бағады?
— Үй жануарларын кім бағады?
— Олар адамға қандай пайда әкеледі?
Қой, түлкі.., түйе ..., барыс.., қозы..,қасқыр.., қоян.., лақ.., ешкі.., жылқы.., жануар.., бота..., құлын.., сиыр...
«Ненің төлі?» ойын. 1-тапсырма (жеке жұмыс)
Сиыр — қозы
Ит — қонжық
Түйе — құлын
Ешкі — бота
Қой — бұзау
Аю — күшік
Жылқы лақ
Сергіту ойыны.
«Сөзді аяқта?» (8-аялдама)
Праздник — той
Овца — ...
Узор — ою
Медведь — ...
Сажа — күйе
Верблюд — ...
Смех — күлкі
Лиса — ...
Табун — үйір
Корова — ...
Хребет — жота
Верблюжонок — ..
Находчивый — тапқыр
Волк — ...
Проснись — оян,
Заяц — ...
Язык — тіл
Слон — ....
Топпен жұмыс. Дұрыс сөйлемдерді жаз (Жұппен жұмыс)
1. Мен, жақсы, көремін, жануарларын, үй (9-аялдама)
2. Ешкім, бақпайды, жабайы, жануарларды.
3. Орманда, кездеседі, кішкентай, жануарлар.
4. Жануарлары, үй, пайда, әкеледі, көп, адамға.
5. Тамаша, біз, қорғаймыз, табиғатты (меняемся тетрадями)
Топқа бөлу. (10-аялдама) Жабайы жануарлар мен үй жануарларының қандай айырмашылығы бар.
Үй жануарлары мен жабайы аңдардың айырмашылығы неде?
I топ. (Үй жануарлары туралы мәлімет беру)
II топ. (Жабайы жануарлар туралы мәлімет беру)
Қорытындылау (11-аялдама)
Тест
1. Үй жануарлары?
а) сиыр; аю, ә) ешкі; жылқы б) арыстан, барыс.
2. Жабайы жануарлары?
а) қасқыр, аю ә) қой, қозы б) бұзау, лақ
3. Түйенің төлі не?
а) бұзау; ә) құлын; б) бота.
4. Жабайы жануарлар қайда тіршілік етеді?
а) қорада; ә) үйде; б) Б. орманда.
5. Үй жануарларды кім бағады?
а) адам; ә) аңдар; б) ешкім.
Интерактивті тақтадан дұрыс жауаптарын шығару,партада отырған оқушылар бір-бірінің жұмысын тексеріп бағалайды.
Релаксация кезеңі. Балалар сендерге сабақ ұнады ма?Сіздердің алдында жапырақтар жатыр.Жасыл жапырақ — мен түсіндім, жаңа сабаққа көңілім толды.
Сары жапырақ — бүгінгі сабақ сезіміме әсер етті.
Қызғылт жапырақ — жаңа сабақты толық түсінбедім.( бұл жапырақтарды оқушылар жануарлардың суретіне жапсырады).
1—тапсырма, 107-бет Мәтінді әңгімелеу. 107—бет.