Такибаева Алмагуль Акылжановна учитель начальных классов І категории КГУ «Общеобразовательная средняя школа № 8» ст. Актогай Аягозского района ВКО |
Мақсаты:
Техникалық құралдар: интерактивтік тақта, оқулық , қазақ фильмдер жинағы «Жетімдер», Ата-ананың ақысы, дискілер.
Көрнекіліктер: портрет М.Әуезов, кітаптар «Абай жолы» 4 том жинағы
Сұрақтар:
1. Ә.Жангельдин туралы не білеміз?
2. Амангелді Имановқа қандай қасиеттер тән?
3. Қандай көтерілісті басқарады? /1916 ж. Азамат соғысының қолбасшысы. Азамат соғысына 94 жыл толды./ 1916 ж. Патша қазақ жастарын қара жұмысқа алу туралы жарлық шығарды. Ал байлар өз балаларынын жасын кішірейтіп жазды. Осыған байлардың озбырлығына шыдай алмай азаматтар күш біріктіріп ұлт азаттық көтерілісін жеңіп шықты. Патша қорқып өз күшін жойды. Иманов халқының бостандығы мен теңдігін қорғау жолында күшін аямай жұмсап, адал еңбек еткен адам.
Балалар А.Құнанбаев кім? /ақын, жазушы, педагог/
Абайды дүние жүзіне танытқан кім? /М.Әуезов/.
М.Әуезов туралы не білеміз?
Мухтар Әуезов | Шығыс Қазақстан облысы |
Қазақтың ұлы жазушысы | |
Драматург | |
Қоғам қайраткері |
М.Әуезовтің бүкіл әлемге тараған 4 томдық роман эпопеясы қалай аталады? /Абай жолы/
М.Әуезовтің «Коксерек» «Қараш-қараш» оқиғасы атты фильмдер бар., және бүгін танысатын «Жетім» әңгімесі халықтың қалын ортасынан шыққан, қарапайым адамдардың өмірін сипаттайтын әңгіме.
Қиянат-әділетсіздік. Қаға-беріс-шеттеу
Балалар осы киноны коре отырып қандай сезімде болдыңдар? /аянышты, жаман т.с.с./
«Жетім» — деп кімдерді айтамыз? Көз алдарына кімдер елестейді?
панасыз | ЖЕТІМ | жанашыры жоқ |
жалғыз | ата-анасы жоқ | |
тұрмысы жоқ | қорғансыз |
1. Жаңбыр жаумаса — жер жетім.
Уйрек қаз кетсе көл жетім
2. Ері жоқ ел — жетім
Елі жоқ ер жетім
Прақсыз болса, сөз жетім
Бүгін біздің әңгімеміз жетім бала Қасым туралы болмақ.
— Ұлытаудың бөктерінде болған оқиғаның сырын «сыр сандық" ашып білейік «Жетімдер» әңгімесін Е.Рақышевтін «Жетімдер» киносымен салыстыру.
Негізгі кейіпкер кім? Әңгімеде- / Қасым./ Кинода — /Аружан мен Арман/
Ол қандай кейіпкер?
Табиғат балаға қалай көрінеді?
Қасым жеті түнде неліктен жалғыз жаяу келе жатты?
Қасымның тағдыры неге қиын болды?
Әңгіме неліктен жетім деп аталған?
/Панасыз/
Жаңа сабақты бекіту: Мәтінді бірнеше бөлімге бөліп ат қою.
Мақал-мәтелдерді сәйкестендіру:
1. Жалғыздың үні шықпас,
Жаяудың шаңы шықпас
2. Қара көзден нұр тайса,
Айналаң қара түн болар.
3. Жақсы-жаңына жолдас.
Жаман малыңа жолдас
4. Жаман сөз жүрекке тастай тиеді.
5. Қорқаққа қос көрінеді.
Қиянат зарлау үрку дедектеу қауіптену
Жамандық жылау қорқу жетелеу сақтану
Оқиға желіс | Немен аяқталады | Шығарманың идеяс |
Қасымның өмірден | Қорқыныштан | Жетім көрсең жебей |
көрген қиыншылыгынан | жүрегі жарылған | жүр, демекші жетім |
басталады | Қасымның өлімі | дерге көмек беру |
Салыстыру. Қазіргі заманмен салыстырғанда жетімдер бар, бірақ олар Үкімет уйінде /балалар уйінде тәрбиеленеді/
Дегенмен, балалар уйінде қаншама жағдай жасалынса да ата-ананың мейірім шуағына ешнәрсе жетпейдІ
Анасының қасында қара су ішкенге не жетсін!
Ана мейірімін көрмеген бала осы өмірге риза бола ма екен? — деп Елімізде жетімдер саны азаю үшін қандай тілек айтасыңдар?
Балалардың тілектерін қағаз бетіне түсіру
АНА ӘКЕ
АТА туған — туыс
Қорытынды.
Әрқашан күн сөнбесін,
Аспаннан бұлт төнбесін.
Қасымда болсын анам,
Болайын менде аман
Бағалау.
Үйге тапсырма. «Жетім» Мазмұндау.