Encouraging students of Kazakhstan to learn mathematics
Encouraging students of Kazakhstan to learn mathematics
How to encourage students of Kazakhstan to study mathematics?
Mukhidinov Amirzhan, student, Nazarbayev Intellectual School, Aktobe, Kazakhstan;
3100 words
Authenticity Declaration
I declare that the work in this research project is my own and is authentic. All resources and sources are acknowledged and cited, where sources and resources of other people have been used.
__________________________
__________________________
Acknowledgment
I would like to thank my supervisor Bauyrzhan Kaziyev for his support throughout the project work by giving recommendations, and my classmate Zhaksylyk Kamila for giving peer-review and answering for numerous questions about the project work.
Abstract: This article discusses the impact of lack of motivation to learn math on student and efficient ways to encourage students of Kazakhstan to study mathematics. The article notes that lack of motivation to learn math may negatively influence on academic performance of the student and may lead to forgetting received knowledge. The main findings include that performing creative tasks, combining games with education and joint work of students can be the reasons that encourages students to study mathematics.
Бұл мақалада математиканы оқуға деген ынта-ықыластың жетіспеушілігінін оқушыларға әсері мен Қазақстандық оқушыларды математиканы оқуға ынталандырудың тиімді әдістері туралы айтылады. Мақалада математиканы оқуға деген ынта-ықыластың болмауы оқушының оқу үлгеріміне кері әсер етіп, алған білімін жоғалтуға әкелуі мүмкін екендігі көрсетілген. Зерттеу жұмысының нәтижелері шығармашылық тапсырмаларды орындау, ойынды оқумен ұштастыру және жұмысты бірлесіп орындау оқушыларды математиканы оқуға ынталандыра алатынын көрсеткен.
В этой статье обсуждается влияние нехватки мотивации к изучению математики на учащихся и эффективных способах мотивации студентов Казахстана к изучению математики. В статье отмечается, что отсутствие мотивации к изучению математики может негативно сказаться на успеваемости студента и привести к потере полученных знаний. Основные выводы включают в себя то, что выполнение творческих заданий, совмещение игр с обучением и совместная работа студентов могут быть причинами, побуждающими студентов изучать математику.
Keywords: Mathematics, Lack of motivation, Student, Influence, Encourage
- 7967 просмотров