Конспект занятия по английскому языку в старшей группе ДОУ «Happy Birthday, Alice!»
Чёрная Ирина Владимировна учитель английского языка. Стаж работы 1 год. СКО, р-н им. Г. Мусрепова, д/с «Дюймовочка» |
Aim: Обобщить и систематизировать знания, полученные за учебный год.
Objects:
- закрепить знания по темам: «Colours», «Family», «Numbers», «Animals», «Vegetables», «Fruits»; закрепить ранее песни, стихи, физминутки;
- тренировать детей в употреблении усвоенных конструкций I have /got
- развивать навыки овладения английским языком у детей;
- повышать мотивацию к изучению английского языка.
Materials: компьютер0,телевизор, домик Элис, слайды (по теме «Family» and «Domestic and wild animals»), муляжи цветов, посуды, шары, куклы, книги по английскому языку
Ход занятия:
1. Приветствие. Организационный момент
Children: Good morning dear guests!
Teacher: Hello! I am glad to see you. Let’s wish a nice day to each other!
Теплый круг (Дети становятся в круг с учителем)
Good morning, Good morning
The best to you this morning
How are you, How are you?!
I hope you feeling fine
And happy all the time!
Sit down, please.
Teacher: Ребята, How are you today?
Children: I’m fine/great/OK...
Ребята, сегодня мне на почту пришло видеопослание, давайте же посмотрим, что там!
Дети смотрят видео на английском языке.
Teacher. Ребята, это видео нам прислала Alice из Волшебной страны. Она приглашает вас на ее день рождение. А страна Волшебная не только потому, что там совершаются разные чудеса, а потому, что в этой стране все разговаривают только на английском языке.
2. Основной этап занятия
Teacher: Today Alice’s birthday! We must go to Magic Land, but it’s not easy! We can do some exercises!
Teacher: Please, Close your eyes. Turn around! Let’s count to 10.
Children: One, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten.
Teacher: Open your eyes!
Teacher: What we can gift for our Alice?
Children: Flowers, songs, rhymes
Teacher: Well done. Right! We can gift for Alice — rhymes and beautiful flowers! But it is not easy, because our land is Magic! You must guess the colour’s riddles and call the colours of these flowers!
Riddles
Море и солнце
Нарисую кораблю
Море синей краской, blue.
А потом раскрашу смело
Солнце желтой краской, yellow.
Мандарин
Вот неспелый мандарин.
Он пока зеленый, green.
Но дозреет, и запомнишь
Ты оранжевый цвет, orange.
Поросенок-озорник
Поросенок-озорник
Раньше розовый был, pink.
Светофор
Знаю, самый строгий цвет
В светофоре красный, red.
Если вдруг он загорится,
Все должны остановиться!
Teacher: Take blue, yellow, orange, pink, red flowers and put it in the box!
Teacher: Вот мы и собрали букет. Чтобы ворота нас пропустили к Alice надо ответить на некоторые вопросы.
Teacher: How old are you?
Children: I’m four/five.
Teacher: Where are you from?
Children: I am from Kazakhstan.
Звучит музыка и появляется Alice, дети вручают букет имениннице и поют песню.
Happy Birthday to you
Happy Birthday to you
Happy Birthday, dear Alice!
Happy Birthday to you!
Teacher: It’s great! She is happy. Girls, boys let’s tell Alice our rhymes!
Арман
When is your birthday?
I think it’s on Thursday!
What do you wish?
A talking «gold fish»!
Your good friend will sing
Happy birthday to you!
And what will they bring?
Many presents for you!
Дарина
How great is my land
How wide it’s wastes
Lakes, rivers and fields
Forests and mountains!
Alice: Hello! Welcome! Thank you boys and girls! I am so glad to see you! You are so clever and kind!
Teacher: Let’s play! Let’s guess the puzzles — vegetables and fruits! The first group will take-fruits and the second group will take — vegetables!
Под музыкальное сопровождение воспитанники выполняют задание.
Teacher: Let’s check it! Is it right or not? The first group tell us please, what have you got?
Children: I have banana/ apple/ orange/ lemon/pear/ peach!
Teacher:The second group what do you have?
Children: I have got tomato/ potato/ cucumber/ carrot/beet/onion!
Teacher: Well done ! You are right! But now Alice wants to show us your family’s album! Let’s see it!
Teacher: Who is it?
Children: It is mother/ father/ sister/ brother/ grandmother/ grandfather.
Teacher. What do mothers, grandmothers, sisters wear?
Children. They wear dress, skirt and blouse.
Teacher.. What do fathers, grandfathers, brothers wear?
Children. They wear jeans and shirt.
Teacher: Tell me, please, what domestic animals do you know?
Children. I know cat, dog, pig, duck, cow, horse, sheep
Teacher: Tell me, please, what wild animals do you know?
Children. I know tiger, fox, wolf, hare, bear
Teacher: Let’s play the game «Make an animal»
Дети изображают животных под музыкальное сопровождение, после того, как музыка останавливается, педагог спрашивает: Who are you?
Children: I am bear, fox, wolf, tiger.....
Alice: It is very good! These beautiful balloons for you! Let’s dance with it!
Дети вместе с Элис делают физминутку под музыкальное сопровождение.
Alice: I am very happy! But is time to come back!
Teacher: Wait Alice! We want to gift to you — our Kazak national doll! It is not simple doll. It can dance and sing!
Alice: Thank you so much!
Children: Good bye Alice! Nice to meet you!
Alice. Thank you! Good bye!
3. Итог занятия
Teacher: Do you like our lesson? Ребята, что вам больше всего запомнилось и понравилось из нашего путешествия в Волшебную страну?
Children’s answers.....
Teacher: Alice was very happy! Now it is time to say «Goodbye» our guests!
Children. Yes! Good bye! BYE! BYE! BYE!
- 12968 просмотров